Mașina Timpului

6 Apr

Am întârziat la masă, la cafea (noroc de ceaiul din holul azuriului Organ Hall din Chișinău), n-am reușit nici să discutăm ce era de discutat (doar am deschis subiectele – le închidem noi, odată, nu-i bai!).🙂 Am reușit însă numai bine să ajungem contemporani cu  Bach (și cu alții din secolul lui). Fericiți beneficiari ai unei modalități fără păcat de evadare dintre contemporani, pe aripile unor note ieșind, când mai timid, când mai furios, din corpurile aureolate ale unor mandoline, lăute, violoncele etc.

O seară în afara Timpului, inspirată din trecutul luminos (iluminat de o muzică atemporală), cântată  într-o sală izolată parcă de lume (prin închiderea obligatorie a telefoanelor mobile, dar nu numai datorită acestui fapt, banal și el)…

De mâine, vom citi din nou știrile, ne vom revolta, vom protesta, vom da „unfriend”, ne vom mira de cecitatea celuilalt, vom muri de dor, vom învia de la un simplu „Salut! Comment tu vas?”, vom suporta muzica zgomotelor urbane, ne vom întrista la sfârșitul zilei în care nu vom reuși să bifăm decât primele trei puncte dintre cele vreo douăzeci planificate, vom adormi greu, și vom visa că adormim ușor… Azi însă zburăm cu Mașina Timpului în era lui Bach și Vivaldi…

Doar două fragmente, pe care le (re)ascult cu plăcere, două argumente că avem pentru ce să mulțumim celor care au fost până la noi, dar și celor care (men)țin vie lucrarea clasicilor.

Johann Christoph Friedrich Bach. Simfonia în re minor, WRV 1/3 Allegro – Andante amoroso – Allegro assai

* * *

Antonio Vivaldi, Concert în G major pentru două mandoline, RV532

P.S. Pentru că am avut o seară extrem de plăcută, datorită unei prietene, care a avut inspirația de a mă invita la spectacol, vă  invit și eu la Sala cu Orgă din Chișinău. Dacă nu reușiți acum, până pe 10 aprilie, cât durează festivalul Bach și contemporanii săi, atunci cu altă ocazie, pentru că, în mod sigur, vor fi!

10 Răspunsuri to “Mașina Timpului”

  1. Mugur Aprilie 7, 2014 la 4:51 am #

    Mulțumesc! Așa pot și eu asculta muzica din Chișinău.

    • CiGriArg Aprilie 7, 2014 la 12:03 pm #

      Cu plăcere!🙂 Mai ales dacă se aude bine tocami de aici…🙂

      Altfel, vorbind despre interpreți, nu e chiar muzică din Chișinău, sunt oaspeții festivalului, e un ansamblu din Luxemburg, cu artiști din diverse țări… Instrumentele sunt rare, iar piesele nu dintre cele mai cunoscute de publicul larg.

      Din păcate, înregistrarea e proastă, cu multe zgomote inutile, iar pe youtube am primit o notificare, pentru că s-au detectat părți care coincid cu alte bucăți de pe youtube (nu e un avertisment, dar dacă vreunul dintre membrii Ansamblului ar dori, ar putea cere restricționarea filmului meu), deci am stat puțin la îndoială, dacă să pun pe blog sau nu. În sfârșit, am zis că merită să risc.🙂

      • CiGriArg Aprilie 7, 2014 la 12:12 pm #

        Apropo, e și pentru că filmul al doilea (Chișinău, Sala cu Orgă. 05.04.2014), conține o bucată pe care aș asculta-o de mii de ori, și tot nu m-aș plictisi: partea a doua: Andante, din minutul 4.46 până la 7.33). Bine, toate îmi plac. Și au mai fost bucăți foarte frumoase/memorabile în concert, pe care însă nu le-am filmat, cu regret (când înregistrez, nu mă pot concentra să ascult bine🙂 ).

      • Mugur Aprilie 7, 2014 la 12:17 pm #

        Dacă filmările sunt făcute de tine, nu poți avea probleme cu cei de la Youtube!
        Cât privește „defectele” de sunet, sunt scuzabile, având în vedere condițiile filmării.

        • CiGriArg Aprilie 7, 2014 la 12:20 pm #

          Asta înțeleg, dar tocmai de asta unii artiști interzic filmările amatoricești, pentru că se denaturează sunetul, și e păcat de truda întregii echipe…🙂

          Iată cum sună o înregistrare ca lumea (cam aceiași artiști):

          • Mugur Aprilie 7, 2014 la 12:24 pm #

            Te rog să mă crezi că ascult și eu destulă muzică pe internet, dau și de înregistrări ca cele făcute de tine, dar le ascult tocmai datorită rarității pieselor sau artiștilor ce interpretează!
            Până la urmă, o ureche bună poate decela zgomotul ambiental de interpretarea artiștilor!

            • CiGriArg Aprilie 7, 2014 la 12:40 pm #

              Mersi, Mugur! apreciez încurajările.

              Sincer, chiar am avut unele dubii, când inseram aceste filmulețe, mai ales că atunci când am cerut permisiunea de a filma, responsabilii de la Sala cu Orgă au fost destul de reticenți, deși… oarecum flatați.🙂

              • Mugur Aprilie 7, 2014 la 12:42 pm #

                🙂

              • CiGriArg Aprilie 7, 2014 la 12:43 pm #

                Iată încă o piesă din concert, piesa din final:

                * * *

                Și încă o înregistrare – a treia făcută de mine în timpul concertlui de sâmbătă:

                • CiGriArg Aprilie 7, 2014 la 9:46 pm #

                  Alte piese din acest concert… în altă interpretare, sigur>

                  * * *

                  … inclusiv favorita mea:

Lasă un răspuns

vanilla

lovely damned teenage years

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Robson Cezar

"My work exists as an expression of "dar um jeitihno" - the Brazilian notion of "finding a way". For me, art is a means of survival."

CR3W

It's just G.

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

J.J. Anderson's Blog

Thoughts from the author of Trailer Park Juggernauts

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Trubadur prin Avalon

Mi-aș dori ca într-o zi sufletele noastre să se privească de atât de aproape încât atunci când vom clipi să le atingem cu genele.

Гастрономия - просто вкусно

Человек есть то, что он ест.

Drumurile lui Spetcu

Blog de om umblat

II SI CAMASI STILIZATE

Pasiune pentru frumos si traditie

papillon de nuit

On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

a dweller's confessions

confessions by a 19-year-old wallflower

CritDicks.com

A precariously critical, humorous take on life’s interactions with food and drink!

Descopera misterele naturii

Discover the mysteries of nature

Tassles Of Intertwined Emotions

Poetry, Quotes & Random Thoughts

dan moldovan

blog de poze

find the details

Interiors news and finishing touches for homes

Doru Braia

Talk Soc

A Dose A Day

Inspirations for Nurses (and non-nurses)

A.D. Martin

writing - novels - film - television - video games - other stuff

Imperfect Beauty

"Do what you like and like what you do ! Imperfection is a part of beauty !" - Rocsee

Saltarosgarden

A garden of my dreams coming to live!

Comunităţi de Prieteni: "Toţi pentru unul, unul pentru toţi"

Communities Of Friends - All For One & One For All

Condamnat la prietenie!

Caci mor traind...

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Doina Soltan

"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit." Irina Binder

Compendiu de istorie și diplomație

“Vrei să admiri un om? Privește-l din îndepărtare…” - Adrian Sereș -

infinitdegânduri

Loneliness ends with love.

Gheorghe Cuciureanu

În fond despre ştiinţă

prietendevremerea

O vorba buna

…touch my sound…

Where sound can be touched, felt and seen.

Ivano Mingotti

Pagina ufficiale autore

Gheorghe BREGA

Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

andreibotnari.wordpress.com/

Andrei Botnari. Photography and travel blog

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

PoliteiaWorld

Quis custodiet ipsos custodes?

Cafeaua de dimineata

Cuvinte dintr-o ceașca de cafea

Anghel

A great WordPress.com site

SECRETELE SĂNĂTĂȚII ȘI FRUMUSEȚII CU MARIA BOTNARU

Nu poți cumpăra timpul, dragostea și sănătatea cu toți banii lumii

Folclor muzical românesc

„Cântă, măi frate române, pe graiul și limba ta și lasă cele străine ei de a și le cânta!” - Anton Pann

