Un fel de colind

26 Dec

Știu, în aceste zile s-ar cădea multe colinde, mai ales că pe la noi se colindă frumos – acum, că nu mai e teama că vreo piesă mai tristă sau vreo colindă, vestind despre nașterea lui Iisus, ar putea displăcea vreunui șef, care să te „îngroape”, în ignoranța lui, pentru tot restul vieții… Festivaluri folclorice ținute în săli prestigioase și concerte în aer liber (și RECE!!!) conferă vibrații magice orașului îmbodobit pentru sărbătorile de Crăciun („pe nou”!)… Înfloresc frumos colindele, prevestind primăveri luminoase și tandre, veri îmbelșugate, în ciuda crizelor de tot felul, și aș vrea să transform, pentru un timp cel puțin, blogul meu în suport mediatic pentru cât mai multe colinde dar… colindele pe care le cântam în casă în mod obișnuit nu le pot duce până la sfârșit: îmi lipsește vocea mamei… , iar colindele noi, auzite în aceste zile le-am pus deja pe pagina mea de pe Facebook și n-aș vrea să le repet… Aș repeta doar colindul lui Tudor Gheorghe, cel care ne amintește de jertfa martirilor regimului comunist…

* * *

Am ales însă acest filmuleț, găsit pe youtube, printre filmele cu picturi, pentru că exact așa exuberant, dar elegant, armonios, în egală măsură, mi s-a arătat și mie Parisul – de Revelion – acum vreo zece ani și ceva… Și aș fi vrut să-l vizitez din nou, cu  părinții…

P.S. Dacă aceste rânduri sună oarecum trist, e pentru că acestea sunt cuvintele care m-au ales azi (deși s-ar prea că eu le aleg). Demult nu mai e doar tristețe, e mai mult Lumină: dincolo de sunete, din care sunt compuse cuvintele, dincolo de culoare, dincolo de orice sens pe care îl adaug sensului general, dincolo de orice mișcare pe care o fac, e lumina din ochii mamei, care se alătură văzului meu, simțurilor mele, mie…

11 Răspunsuri to “Un fel de colind”

  1. dora Decembrie 26, 2012 la 8:43 pm #

    Mi-au dat si mie lacrimile.Cat de frumos te-ai exprimat.Nimic nu e mai magic decat amintirea mamei,a fiintei care ne-a dat viata si ne-a veghiat rxistenta. Lumina din ochii ei nu are termen de comparatie.

    Minunat colind ai ales.Imi place si mie.

    In privinta drumurilor mele spre vest…..de 4 ani n-am mai reusit sa merg la fiica mea in Germania(tot din cauza sanatatii),vine ea in fiecare an.A fost in vara si mai vine de Paste.

    • CiGriArg Decembrie 26, 2012 la 8:55 pm #

      Doamne, vă înțeleg atât de bine! E cel mai dureros lucru: să nu poți fi alături de ai tăi (părinți și copii)! Ani de zile am fost în aceeași situație, și mama, mereu foarte înțelegătoare, abia dacă îndrăznea să-mi spună cât de mult îi lipsesc (eu știam, fără îndoială, pentru că și mie îmi era dor, dar situația mea era altfel decât a ei!)… Nu știu cum e de făcut, dar e mare nevoie să venim mai aproape de părinți, când au și ei nevoie de noi – pentru că ei au fost cu noi, atunci când aveam nevoie de ajutorul lor! E simplu, dar se pare că e și foarte complicat…

      P.S. Mulțumesc pentru complimente.

  2. Andreotti Decembrie 27, 2012 la 6:17 pm #

    Sărbători liniștite și calde, draga mea!
    Te îmbrățișez cu mult drag! Știu că ești tristă:(

    • CiGriArg Decembrie 28, 2012 la 12:46 am #

      Îți mulțumesc, dragă Andreotti! Nu sunt tristă (nu așa cum am fost), dar sigur că tristețea face parte (și mereu așa va fi) din buchetul de sentimente cu care voi proni în fiece dimineață, pentru că astfel de pierderi nu trec fără urme… Celor care au părinți le-aș dori să se bucure de ei cât mai mult timp și să prețuiască fiecare minut alături de ei – nimic nu se compară cu fericirea de a fi alături de părinți și copii…

      La mulți ani! Sărbători frumoase și un an nou îmbelșugat, și la propriu, și la figurat: plin de evenimente fericite!

      • Andreotti Decembrie 28, 2012 la 3:32 pm #

        Așa este, draga ea! Și eu am pierdut un părinte! Nimic nu mai este la fel cum niciodată tristeța nu va trece…Îmi este dor de el în fiecare zi!!
        La mulți ani! Ani sănătoși și frumoși, plini de iubire și de inspirație!
        Te îmbrățișez cu mult drag!!

        • CiGriArg Decembrie 30, 2012 la 6:55 pm #

          Îmi pare rău să aflu despre pierderea ta, draga mea! Odihnească-se liniștit și vegheze bine tău de acolo unde e acum (cu speranța asta reușesc să-mi stăpânesc lacrimile, și sper să te ajute și pe tine)!

          Îți mulțumesc și te pup, și îți doresc multe lucruri frumoase, care să-ți lumineze viața și să-ți înaripeze sufletul, bucurii și succese, și, mai ales, mereu alături oameni dragi, buni, frumoși, sensibili, care să te iubească, să te prețuiască, să te înțeleagă, să te ajute… La mulți ani!

  3. dora Decembrie 28, 2012 la 3:20 am #

    Draga mea,eu nu ma pot plange de fiica mea:este ceeace isi poate dori orice mama.Este mereu prezenta,fizic sau cu gandul cand am nevoie de ajutor.De cateva zile am primit un pachet de la ea cu produse mai de lux necesare, dar pe care le procur cu greutate si bineinteles niste bani pentru cheltuieli pe medici si medicamente.Totusi ,prezenta ei si a nepotelelor mele -(Larissa si Briana-Kira) mi-ar fi umplut sufletul pentru multa vreme.Ma consolez cu venirea ei peste 3 luni.

    • CiGriArg Decembrie 28, 2012 la 11:05 am #

      Știu, nici nu mă îndoiam de asta, și nu acuz pe nimeni, dar din experiență mai știu că nu există fericire mai mare decât să fii cât mai aproape de mama… Pentru liniștea noastră e mai bine să fim alături de părinți cât mai mult timp (și… MAI ALES atunci când ei au probleme de sănătate). Ceea ce-ți poate oferi comunicarea permanentă, zilnică, vie, cu părinții nu-ți poate înlocui nicio școală, niciun prieten, niciun iubit, niciun sistem poltic etc. Și asta e o lege psihologică, remarcată (nu degeaba, ci pentru că e una fundamentală) și de biserica noastră, nu e invenția mea… Dar, repet, nu acuz și nu mă apuc să dau sfaturi, cu atât mai puțin verdicte (mai ales în ce privește aspectele absolut necunoscute pentru mine și mai ales atunci când e vorba de interlocutori pe care nu-i cunosc bine în realitate). Vorbesc doar din experiența mea, pentru că și eu am fost cât am putut de aproape de părinții mei, iar de mama în mod deosebit, dar acum regret fiecare zi, oră sau clipă, în care mama ar fi avut nevoie de mine, iar eu am fost departe. La fiecare venire a mea făceam ceva ca să recuperez timpul în care lipsisem. Și mama prețuia înzecit aceste gesturi ale mele – așa sunt mamele, se bucură de orice gest de atenție, nu se supără, decât în cazuri extrem de rare, sunt fericite când copiii lor sunt fericiți… Dar, din perspectiva timpului trecut, în percepția mea, de fiică, lipsele mele atârnă mult mai greu, decât nenumăratele revanșe, chiar dacă acele gesturi au fost mereu pline de iubire, de recunoștință și de grijă pentru mama (ca și pentru tata, de altfel)… Poate de asta mereu, orice aș face, oriunde aș fi, mi-e dor de mama – doar că acum dorul acesta e mai puternic și mai dureros decât… până a o pierde. Dacă n-aș fi fost nevoită să plec, să stau ani întregi prin alte țări, poate că, acum, aș fi acceptat mai ușor ideea despărțirii…

  4. Sunday-Rose Decembrie 31, 2012 la 12:27 pm #

    Sarbatori fericite si un An nou de poveste, draga Argentina, pace in suflet, lumina in gand, sanatate si impliniri. La multi ani!!!

    • CiGriArg Decembrie 31, 2012 la 4:01 pm #

      Mulțumesc, dragă Sunday-Rose! Aceleași frumoase urări și ție! Să fie un an bun în toate privințele!

Trackbacks/Pingbacks

  1. LA MULŢI ANI!!! « bibliodevafiliala3 - Decembrie 31, 2012

    […] LaFeeBlanche, Coltu’cu muzică, Emil Călinescu, S-o ardem studenţeşte,  Mixy.ro, Hapi.Riverwoman, Sayuki’s Blog, Fructiza – Carte şi film, Pluta cu paparude/ Blog cu taxă inversă/ Ela Roseni, Cinemagazin, AnzhelaMovies, Cinemateca Trisk, Movie Zone. Piratul cinefil, Marele Ecran, Filme Cărţi Cinabru, Bibliophile, Stefania’s, Free Tag Zone, Spanac, Gaben.ro, Almanahe, ChGabriela, Cristian Lisandru, Geanina Lisandru, Cuvinte Răvăşite, Denisa Aricescu, Drugwash – Loc de dat cu capu’, Fatadefragi, Genunchiul lumii, În grădina mea, Ice, Luna pătrată, My violet world, San, Schtiel, Some words, Alexandra’s library, Andreea Toma, Antoaneta Moga, Blog de cărţi, Ciopilturi de ţăruză, Daniela, Innerspacejournal, Istorii regăsite, Povestiri de lecturi şcolare, Recenzii beletristice, Simona’s blog, Moniqueclassique’s blog, Convieţuire, Cu capul în nori, Iulia Radu, Jurnal de fraieră, Vienela, Wish of Love. Summer Love, Teo Negură, Cronicile unui psihoterapeut,Personalitate Autentică, Personalitatea, GriArg […]

Lasă un răspuns

vanilla

lovely damned teenage years

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Robson Cezar

"My work exists as an expression of "dar um jeitihno" - the Brazilian notion of "finding a way". For me, art is a means of survival."

CR3W

It's just G.

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

J.J. Anderson's Blog

Thoughts from the author of Trailer Park Juggernauts

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Trubadur prin Avalon

Mi-aș dori ca într-o zi sufletele noastre să se privească de atât de aproape încât atunci când vom clipi să le atingem cu genele.

Гастрономия - просто вкусно

Человек есть то, что он ест.

Drumurile lui Spetcu

Blog de om umblat

II SI CAMASI STILIZATE

Pasiune pentru frumos si traditie

papillon de nuit

On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

a dweller's confessions

confessions by a 19-year-old wallflower

CritDicks.com

A precariously critical, humorous take on life’s interactions with food and drink!

Descopera misterele naturii

Discover the mysteries of nature

Tassles Of Intertwined Emotions

Poetry, Quotes & Random Thoughts

dan moldovan

blog de poze

find the details

Interiors news and finishing touches for homes

Blog de multe parale

„Nu voi fi un om obişnuit, pentru că am dreptul să fiu extraordinar.” Peter O Toole

Doru Braia

Talk Soc

A Dose A Day

Inspirations for Nurses (and non-nurses)

A.D. Martin

writing - novels - film - television - video games - other stuff

Imperfect Beauty

"Do what you like and like what you do ! Imperfection is a part of beauty !" - Rocsee

Saltarosgarden

A garden of my dreams coming to live!

Comunităţi de Prieteni: "Toţi pentru unul, unul pentru toţi"

Communities Of Friends - All For One & One For All

Condamnat la prietenie!

Caci mor traind...

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Doina Soltan

"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit." Irina Binder

Compendiu de istorie și diplomație

“Vrei să admiri un om? Privește-l din îndepărtare…” - Adrian Sereș -

infinitdegânduri

Loneliness ends with love.

Gheorghe Cuciureanu

În fond despre ştiinţă

prietendevremerea

O vorba buna

…touch my sound…

Where sound can be touched, felt and seen.

Ivano Mingotti

Pagina ufficiale autore

Gheorghe BREGA

Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

Andrei Botnari. Photography and travel blog

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

PoliteiaWorld

Quis custodiet ipsos custodes?

Cafeaua de dimineata

Cuvinte dintr-o ceașca de cafea

Anghel

A great WordPress.com site

SECRETELE SĂNĂTĂȚII ȘI FRUMUSEȚII CU MARIA BOTNARU

Nu poți cumpăra timpul, dragostea și sănătatea cu toți banii lumii

Folclor muzical românesc

„Cântă, măi frate române, pe graiul și limba ta și lasă cele străine ei de a și le cânta!” - Anton Pann

