Cu chipul palid, sfânt la suflet/Ion Vatamanu/

15 Iun

Lui Mihai Eminescu
Cu chipul palid, sfânt la suflet,
Peste pământul, dragul,
Te-aud, poete, dupa umblet
Pe când răsare fagul.
Măsor cu tine sarea, pâinea,
Și-ntrec în vreme moartea,
Eu știu că astfel va rămâne
Mereu deschisă cartea.

Ca mama tremură-n lumină
Căruntul dor al ei,
Adânc în mersul pe țărână,
Pe lânga-un pom de tei.
Cântând, poete, azi în grai,
Cuvantul te-nviază,
La tine vin, bade Mihai,
Ca din lumini o rază.

Sursa: aici.

8 Răspunsuri to “Cu chipul palid, sfânt la suflet/Ion Vatamanu/”

  1. Mircea Cucu Iunie 16, 2012 la 6:51 am #

    Aşa a scris Ion Vatamanu poezia, fără diacritice?

    • CiGriArg Iunie 16, 2012 la 7:30 am #

      Mii de scuze! Accept critica (și pun imediat și diacriticele). Această postare a fost una „planificată”. M-am mirat și eu când am văzut-o publicată, apoi mi-am adus aminte cum am „creat” această postare: găsisem mai multe poeme pe net, mi-am zis că n-ar strica să fie un link spre ele și pe blogul meu, dar în acel moment nu se prea potriveau. Deaceea, le-am reprogramat, în ideea că, „până în vară… eheee” voi găsi timp să mai completez cu ceva (să scriu, spre exemplu, și o notiță – ceva interesant și frumos despre poet, vreo amintire de a mea sau de a lui tata). N-am mai apucat… Nu știu de ce n-am lăsat articolul sub formă de ciornă, chiar nu-mi dau seama, de o bicei, așa fac (și am peste 500 de ciorne acum). Bref, țineam demult să pun pe blog niște versuri de Ion Vatamanu… Și iată că au apărut (ca din senin!)…

      • Mircea Cucu Iunie 18, 2012 la 9:05 pm #

        prima dată te-am certat, nu criticat, iar acum te tachinez: ai mai scăpat cel puţin o diacritică de corectat.🙂

        vreau să-ţi spun ce-mi place mult în poezia postată aici:
        „Ca mama tremură-n lumină
        Căruntul dor al ei”
        când citesc, amuţesc pe dinafară şi cânt pe dinăuntrul meu.

        • CiGriArg Iunie 18, 2012 la 10:40 pm #

          Ai o sensibilitate de invidiat, Mircea! Sunt – exact – versurile care m-au făcut să aleg această poezie, acum…

          Da, păi și cearta e sfadă. Ș-apoi, „și sfada-i vorbă!”, cum zicea bunică-mea… Apropo, bunica zicea că mă critică, atunci când mă certa. De ce zicea așa? Poveste lungă… Eu am folosit cuvântul „critică”, pentru a-l pune să se „joace” cu „DIAcrticele”…

          Mulțumesc frumos, pentru că mă tachinezi! Am corectat. Gata, diacritice nu mai sunt de corectat, poate vreo literă-două scăpate sau alte greșeli, de altă natură (e imposibil să nu fi lăsat măcar o greșeală „de sămânță”). Mulțam fain.

  2. CiGriArg Iunie 16, 2012 la 8:21 am #

    Apropo, dacă tot am ajuns la aceste „esplicațiuni” și la surprize, uite o altă ciudată senzație pe care am avut-o aseară, la decernarea premiilor Uniunii Scriitorilor. Cineva a recitat câteva versuri din alt poem dedicat lui Eminescu:

    „Unde ești, bade Mihai?
    Trece altă primăvară…
    Peste gura cea de rai
    flori de tei se scutur iară…” (Dumitru Matcovschi)

    Această nostalgică adresare („bade Mihai”) și celelalte coincidențe (ritmul, imaginile, starea) m-au făcut să-mi amintesc de versurile lui Vatamanu, programate pentru publicare, și am avut, la un moment dat, un fel de sentiment de „datorie neîmplinită”… Dar am uitat, beineînțeles, imediat, pentru că au urmat tot felul de evenimente, apoi discuții etc. Abia azi, de draga dimineață, descopăr acest poem la mine pe blog, răsărit ca din întâmplare… Morala? Întâmplările… probabil, uneori (rareori) sunt întâmplătoare. În ultimele luni sunt nu doar distrată, după cum mi-e obiceiul, cred că trec printr-o depresie – explicabilă, dar nedorită și foarte inoportună (dacă există și depresie oportună)… În mod normal, am mereu grijă de ceea ce „plantez” pe aici. Bine, acest poem, nu e o buruiană oarecare, ci iarbă de leac. Ar fi trebuit să o îngrijesc mai bine…🙂 Mea culpa!

    • Mircea Cucu Iunie 18, 2012 la 8:55 pm #

      Dacă nu mă înşel, „bădie Mihai” îi spunea Ion Creangă. Dulce vorbă moldovană!

      • CiGriArg Iunie 18, 2012 la 10:26 pm #

        Da, ambii poeți fac trimitere la Creangă, de fapt. E același romantism în ambele poeme. De aia le-am găsit asemănătoare.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Eminescu, Cel care ne (re)unește « GriArg - Ianuarie 15, 2013

    […] Cu chipul palid… […]

Lasă un răspuns

vanilla

lovely damned teenage years

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Robson Cezar

"My work exists as an expression of "dar um jeitihno" - the Brazilian notion of "finding a way". For me, art is a means of survival."

CR3W

It's just G.

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

J.J. Anderson's Blog

Thoughts from the author of Trailer Park Juggernauts

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Trubadur prin Avalon

Mi-aș dori ca într-o zi sufletele noastre să se privească de atât de aproape încât atunci când vom clipi să le atingem cu genele.

Гастрономия - просто вкусно

Человек есть то, что он ест.

Drumurile lui Spetcu

Blog de om umblat

II SI CAMASI STILIZATE

Pasiune pentru frumos si traditie

papillon de nuit

On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

a dweller's confessions

confessions by a 19-year-old wallflower

CritDicks.com

A precariously critical, humorous take on life’s interactions with food and drink!

Descopera misterele naturii

Discover the mysteries of nature

Tassles Of Intertwined Emotions

Poetry, Quotes & Random Thoughts

dan moldovan

blog de poze

find the details

Interiors news and finishing touches for homes

Doru Braia

Talk Soc

A Dose A Day

Inspirations for Nurses (and non-nurses)

A.D. Martin

writing - novels - film - television - video games - other stuff

Imperfect Beauty

"Do what you like and like what you do ! Imperfection is a part of beauty !" - Rocsee

Saltarosgarden

A garden of my dreams coming to live!

Comunităţi de Prieteni: "Toţi pentru unul, unul pentru toţi"

Communities Of Friends - All For One & One For All

Condamnat la prietenie!

Caci mor traind...

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Doina Soltan

"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit." Irina Binder

Compendiu de istorie și diplomație

“Vrei să admiri un om? Privește-l din îndepărtare…” - Adrian Sereș -

infinitdegânduri

Loneliness ends with love.

Gheorghe Cuciureanu

În fond despre ştiinţă

prietendevremerea

O vorba buna

…touch my sound…

Where sound can be touched, felt and seen.

Ivano Mingotti

Pagina ufficiale autore

Gheorghe BREGA

Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

andreibotnari.wordpress.com/

Andrei Botnari. Photography and travel blog

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

PoliteiaWorld

Quis custodiet ipsos custodes?

Cafeaua de dimineata

Cuvinte dintr-o ceașca de cafea

Anghel

A great WordPress.com site

SECRETELE SĂNĂTĂȚII ȘI FRUMUSEȚII CU MARIA BOTNARU

Nu poți cumpăra timpul, dragostea și sănătatea cu toți banii lumii

Folclor muzical românesc

„Cântă, măi frate române, pe graiul și limba ta și lasă cele străine ei de a și le cânta!” - Anton Pann

