Alintuș

26 Mai

Alintuș nu era nume, ci o… metodă de corecție (și trebuia să însemne ceva mai puțin insultător decât alintătură, dar să fie sinonim, în linii mari, cu acesta). Așa îmi zicea, uneori, mama, conștientă că eram prea alintată, și lua măsuri serioase pentru a mă îndrepta. Dacă a reușit sau nu – e altă gâscă. Unii ar fi zis, și pe bună drepate, că m-a alintat și mai rău. Cert e că a făcut tot ce a putut, în condițiile în care eu crescusem mai mult pe la bunici, până pe la vârsta de 5 ani, bunici blânzi și buni ca pâinea caldă și care nu puteau decât să mă alinte. De la ei știam că am venit pe lume la puțin timp după ce sora mea Lia, în urma unei banale pneumonii, n-a vrut să-mi fie surioară, ci s-a transformat în îngeraș… Mama a tot trecut, zi de zi, pe la cimitirul de pe strada Armenească, unde era mormântul,   până a aflat că e din nou însărcinată. Ar fi trecut, sigur, și mai apoi, după ce m-a născut, dacă nu ar fi fost nevoită să stea la pat mai multe luni la rând: mama avea tromboflebită, iar nașterea mea i-a agravat starea… și dacă mormântul Liei n-ar fi dispărut între timp (într-un foarte scurt timp!)… După toate acestea, nici nu se putea ca eu să nu fi fost alintată: eram copilul-alinare, copilul-vindecare, venisem exact la timp, ca să alung tristețea părinților mei… Mai târziu, când se va naște fratele meu, va fi și mai alintat, pentru că va fi așteptat mulți ani –  perioadă în care tromboflebita mamei avea să bată puțin în retragere…

 Pici-pici-picio-ruș, pi-cio-ruș-alintuș… – mama îmi corectează  poziția la masă, dar nu atât potrivindu-mi (a mia oară!) piciorul  neascultător, care ține să balanseze ritmic, în timp ce eu mănânc, ci… potrivind rime perfecte și ghidușe, așa încât eu să nu-mi prea dau seama că mă „dăscălește”, ci să cred că ne jucăm… Păi, dacă mă tot alintă! Reacția mea este una pe măsură (și tata se enervează, și, dacă mama l-ar lăsa, el m-ar lămuri cu o singură privire! – de mi-ar trece cheful de… alintuș!) Peste vreo zece ani, eu voi aplica metoda mamei, încercând să-l învăț de bine pe Doru (dar fără prea mult succes). Acum, însă, am nevoie să-mi ajustez comportamentul la cerințele mamei. Chiar dacă acestea ajung la mintea mea prin diverse tertipuri, prin care tot ce facem pare o joacă fără sfârșit (iar mama un tovarăș de joacă ceva mai în vârstă, dar nu cu mult!), exigențele „înaintate” de părinții mei sunt multe și greu de înțeles (De ce să merg în fiecare zi la grădiniță, spre exemplu, unde trebuie să mă plictisesc, ascultând tot felul de instrucțiuni într-o limbă străină? Nu mai bine cumpărăm un pisic mic-micuț, și mă joc toată ziua cu el? Lasă părinții să meargă la serviciu, și ce dacă sunt ocupați? Și eu voi fi ocupată: cu motănașul pe care mi-l doresc atât de mult! Sau, și mai bine: să-mi cumpăre un frățior sau o surioară! Cel puțin unul/una, ca să nu mai fiu nevoită să merg la grădiniță.)…

În poză: mama și eu, la mare. Mama, sfătuită greșit de medici, expunându-se prea mult la soare și jucând… fotbal, în echipa universitară  de fotbal feminin – nu știu de ce nu s-a găsit niciun medic să-i recomande mai multă pridență atât în ce privește procedurile de talasoterapie, cât și în ce privește fotbalul!.. Mai târziu, după alte greșeli, și mai grave, ale unor medici, mama va ajunge la concluzia că nu vrea să vadă niciunul…

P.S. Lia a murit din cauza unei greșeli medicale.  Mama la fel…

2 Răspunsuri to “Alintuș”

  1. Cristina Ioana Florea Mai 28, 2012 la 9:10 am #

    pe mine , ai mei , mă alintau „dovlecel” sau „my little pumpkin” , depinde , când spuneau „my little pumpkin” știam că sunt supărați :))

  2. CiGriArg Mai 28, 2012 la 9:21 am #

    Pe mine nu mă prea alintau (poate, din când în când, cu un diminutiv de la numele meu). „Alintuș” era un mod de a ne probozi -atât pe mine, cât și pe Doru… Ce să zic, trebuia să fii un foarte bun psiholog, să-ți dai seama că de fapt mama era nemulțumită de purtarea noastră, când ne zicea așa…

Lasă un răspuns

vanilla

lovely damned teenage years

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Robson Cezar

"My work exists as an expression of "dar um jeitihno" - the Brazilian notion of "finding a way". For me, art is a means of survival."

CR3W

It's just G.

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

J.J. Anderson's Blog

Thoughts from the author of Trailer Park Juggernauts

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Trubadur prin Avalon

Mi-aș dori ca într-o zi sufletele noastre să se privească de atât de aproape încât atunci când vom clipi să le atingem cu genele.

Гастрономия - просто вкусно

Человек есть то, что он ест.

Drumurile lui Spetcu

Blog de om umblat

II SI CAMASI STILIZATE

Pasiune pentru frumos si traditie

papillon de nuit

On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

a dweller's confessions

confessions by a 19-year-old wallflower

CritDicks.com

A precariously critical, humorous take on life’s interactions with food and drink!

Descopera misterele naturii

Discover the mysteries of nature

Tassles Of Intertwined Emotions

Poetry, Quotes & Random Thoughts

dan moldovan

blog de poze

find the details

Interiors news and finishing touches for homes

Doru Braia

Talk Soc

A Dose A Day

Inspirations for Nurses (and non-nurses)

A.D. Martin

writing - novels - film - television - video games - other stuff

Imperfect Beauty

"Do what you like and like what you do ! Imperfection is a part of beauty !" - Rocsee

Saltarosgarden

A garden of my dreams coming to live!

Comunităţi de Prieteni: "Toţi pentru unul, unul pentru toţi"

Communities Of Friends - All For One & One For All

Condamnat la prietenie!

Caci mor traind...

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Doina Soltan

"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit." Irina Binder

Compendiu de istorie și diplomație

“Vrei să admiri un om? Privește-l din îndepărtare…” - Adrian Sereș -

infinitdegânduri

Loneliness ends with love.

Gheorghe Cuciureanu

În fond despre ştiinţă

prietendevremerea

O vorba buna

…touch my sound…

Where sound can be touched, felt and seen.

Ivano Mingotti

Pagina ufficiale autore

Gheorghe BREGA

Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

andreibotnari.wordpress.com/

Andrei Botnari. Photography and travel blog

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

PoliteiaWorld

Quis custodiet ipsos custodes?

Cafeaua de dimineata

Cuvinte dintr-o ceașca de cafea

Anghel

A great WordPress.com site

SECRETELE SĂNĂTĂȚII ȘI FRUMUSEȚII CU MARIA BOTNARU

Nu poți cumpăra timpul, dragostea și sănătatea cu toți banii lumii

Folclor muzical românesc

„Cântă, măi frate române, pe graiul și limba ta și lasă cele străine ei de a și le cânta!” - Anton Pann

