De Înviere: Speranță și Înviere…

15 Apr

Pentru prima dată în viață mi-a venit greu să termin pregătirile de Paști… Și nu numai pentru că nu mă mai puteam baza pe ajutorul mamei (ori de câte ori nu-mi reușea ceva, mama avea un sfat, un remediu – ușor și simplu – pe care mi-l „servea” prompt, „eficient” (că tot e la modă termenul), de parcă ar fi avut darul de a prevedea orice!), și nu pentru că plângeam de fiecare dată când un lucru îmi amintea de mama (am învățat foarte repede să văd printre lacrimi), ci pentru că de Paști, de regulă, comunicam cel mai mult cu mama: ba ce cumpărături să mai facem, ba ce cadouri ar fi mai potrivite pentru cutare sau cutare, ba unde mergem de Paști… tot felul de discuții ce adăugau farmec acestor pregătiri, care sunt, de fapt, un fel de exercițiu pentru fericire: te învață să dăruiești și să primești (Iubire și Grijă!)… Anul trecut și anul acesta, însă, au fost mult, mult prea triști, ca să se asemene cu pregătirile din ceilalți ani și să fie, cu adevărat, un demers în favoarea ideii de fericire. Au fost… o rătăcire de gânduri și sentimente.

Mici cadouri, pe care le pregătesc, de obicei, de Paști (niciodată ceva spectaculos sau prea scump – doar mici atenții)… De data asta, mă pierdeam, ori de câte ori dădeam peste lucruri pe care aș fi vrut să i le dau mamei… Lipsa mamei se simte în tot, inclusiv în orice cuvânt de-al tatei, care pare să se adreseze mamei, când vorbește cu mine (brusc, nu-l mai regăsesc nici pe el – cel puțin, nu așa cum eram obișnuită să-l văd eu)… În schimb, în relația cu Doru-mare, îl descopăr pe Doru-mic:  sincer, sensibil, generos, cuminte, înțelept și… puternic. Un Doru frumos! Așa cum îl țin minte din copilăria noastră, vegheată și dirijată cu tandrețe de mama… Mi-am zis: dacă s-ar mai lăsa și de fumat, ar fi băiatul perfect, așa cum îl vedea (își dorea să fie) mama…

Azi dimineață, la sfințirea bucatelor (la noi, ca și prin Bucovina, de altfel, s-a mai păstrat acest obicei), a spus părintele Ioan Ciuntu o frază cu referire la mama și mi-a întărit – cu două cuvinte doar! – speranța în învierea sufletelor noastre…

Știu, adevărata școală a Învierii e în noi, în felul în care găsim, fiecare în parte, calea spre Adevăr, prin conștientizarea sacrificiului cristic…  Și iarăși, mă gândesc la Gelu și la toți ai mei…  Și la natura care mereu învie, ca Hristos de pe Curce (Parcă ei nu îi este la fel de greu să renască după fiecare iarnă, după fiecare îngheț?) Și la mama, ca la o floare care a prins rădăcină…

De aceea, oricâte tristeți ar veni să submineze lumina din sufletele noastre, vă doresc, dragii mei prieteni, să vă fie primăvara (sau, altfel zis, conceptul de Înviere) sfetnic bun!  Hristos a Înviat! Și, cu El, speranța noastră învie și va învia mereu! „Pre moarte călcând”…

Să aveți liniștea, pacea și puterea sufletească, aducătoare de fericire! Să vă bucurați de Iubirea și de Lumina pe care sărbătoarea Învierii le propagă și ni le dăruiește! Să vă fie mereu aproape, sănătoși și fericiți toți cei la care țineți și vă sunt dragi! Să fie o Săptămână Luminată cu mult soare pentru sufletele voastre!

8 Răspunsuri to “De Înviere: Speranță și Înviere…”

  1. almanahe Aprilie 15, 2012 la 3:09 pm #

    Dumnezeu are planul său? Eu aşa cred. Cuvintele şi gândul că nu e-n zadar ajută. Nouă ne apare ca fiind împotrivă când ne pune în faţa unui aşa fapt, căci moartea cuiva drag e covârsitoare, dar oare Învierea nu-i un semn că nu murim de fapt, că renaştem ori de câte ori murim? Hristos a Înviat, GriArg! Pace-n suflet să ai cândva şi puterea s-o cunoşti la timpul potrivit!

    • CiGriArg Aprilie 15, 2012 la 3:43 pm #

      Cu siguranță, așa este, dragă Olimpia. Datoria noastră e să o pomenim, așa încât străduințele ei, tot ce mama iubea, tot ce făcea, tot ce ne învăța etc. să nu se irosească, precum lucrurile zadarnice…

      Știu și înțeleg ce zici. Mie îmi vine greu să nu scriu despre ceea ce simt, pentru că așa sunt obișnuită: să spun tot. Cu bună știință, însă, acum, mi-am „amânat” toate articolele pe care le-am început, la fel cum am amânat și anul trecut niște articole la fel de amare…

      Îți mulțumesc pentru vorbele bune. Cu adevărat, a înviat Hristos! Și bucuria Învierii Lui ar trebui să ne dea încredere…

  2. Sunday-Rose Aprilie 15, 2012 la 4:07 pm #

    Liniste sufleteasca si armonie, Argentina, farmecul Invierii ne mai aduce aminte inca o data ca mai exista o sansa de mantuire. Hristos a inviat!

  3. noradamian Aprilie 15, 2012 la 5:45 pm #

    Hristos a înviat! Învierea lui ne dă speranţă, mângâiere şi credinţă.

  4. CiGriArg Aprilie 15, 2012 la 7:41 pm #

    Adevărat a înviat! – spun și nu pot să nu-mi aduc aminte cum se însenina chipul mamei, când rostea acest salut pascal.

  5. Mihaela C.P. Aprilie 15, 2012 la 9:10 pm #

    Hristos a inviat!

  6. isis Aprilie 17, 2012 la 1:18 am #

    Gandurile-ti sunt cele mai pline de caldura acestei Invieri de primavara. Multumesc.
    Toata lumina si linistea sa fie mereu in tine si cu tine, Argentina!

Lasă un răspuns

vanilla

lovely damned teenage years

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Robson Cezar

"My work exists as an expression of "dar um jeitihno" - the Brazilian notion of "finding a way". For me, art is a means of survival."

CR3W

It's just G.

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

J.J. Anderson's Blog

Thoughts from the author of Trailer Park Juggernauts

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Trubadur prin Avalon

Mi-aș dori ca într-o zi sufletele noastre să se privească de atât de aproape încât atunci când vom clipi să le atingem cu genele.

Гастрономия - просто вкусно

Человек есть то, что он ест.

Drumurile lui Spetcu

Blog de om umblat

II SI CAMASI STILIZATE

Pasiune pentru frumos si traditie

papillon de nuit

On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

a dweller's confessions

confessions by a 19-year-old wallflower

CritDicks.com

A precariously critical, humorous take on life’s interactions with food and drink!

Descopera misterele naturii

Discover the mysteries of nature

Tassles Of Intertwined Emotions

Poetry, Quotes & Random Thoughts

dan moldovan

blog de poze

find the details

Interiors news and finishing touches for homes

Doru Braia

Talk Soc

A Dose A Day

Inspirations for Nurses (and non-nurses)

A.D. Martin

writing - novels - film - television - video games - other stuff

Imperfect Beauty

"Do what you like and like what you do ! Imperfection is a part of beauty !" - Rocsee

Saltarosgarden

A garden of my dreams coming to live!

Comunităţi de Prieteni: "Toţi pentru unul, unul pentru toţi"

Communities Of Friends - All For One & One For All

Condamnat la prietenie!

Caci mor traind...

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Doina Soltan

"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit." Irina Binder

Compendiu de istorie și diplomație

“Vrei să admiri un om? Privește-l din îndepărtare…” - Adrian Sereș -

infinitdegânduri

Loneliness ends with love.

Gheorghe Cuciureanu

În fond despre ştiinţă

prietendevremerea

O vorba buna

…touch my sound…

Where sound can be touched, felt and seen.

Ivano Mingotti

Pagina ufficiale autore

Gheorghe BREGA

Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

andreibotnari.wordpress.com/

Andrei Botnari. Photography and travel blog

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

PoliteiaWorld

Quis custodiet ipsos custodes?

Cafeaua de dimineata

Cuvinte dintr-o ceașca de cafea

Anghel

A great WordPress.com site

SECRETELE SĂNĂTĂȚII ȘI FRUMUSEȚII CU MARIA BOTNARU

Nu poți cumpăra timpul, dragostea și sănătatea cu toți banii lumii

Folclor muzical românesc

„Cântă, măi frate române, pe graiul și limba ta și lasă cele străine ei de a și le cânta!” - Anton Pann

