Un minunat sfârşit de vară

27 Sep

Calde amintiri din vară pentru o toamnă care ar putea deveni de-a dreptul fierbinte…

31 August 2011, în „oraşul cu umeri albi de piatră”…

O vară nu se poate sfârşi mai frumos, decât aşa cum se întâmplă  în fiecare an la Chişinău: cu o sărbătoare care ne aduce mai aproape de carte şi de valorile noastre culturale, amintindu-ne de cei mai buni dintre noi, care, prin sacrificiul lor, au sanctificat această Zi, sub semnul Limbii Române…

Cristi Aldea-Teodorovici: „Vă iubesc mult! Să preţuim tot ce avem noi mai sfânt: limba română, mama, ţara… Şi să sperăm că o să fim odată şi odată România Mare!”:

*  *  *

Anul acesta, de Ziua Limbii Române, nu am reuşit să ajung în Piaţa Marii Adunări Naţionale decât seara, spre sfârşitul concertului dedicat acestei sărbători. Am reuşit, însă, să prind momentele cele mai emoţionante ale spectacolului (sau, mai exact, momentele pe care mi-am dorit foarte mult să nu le pierd). Am reuşit să înregistrez, în ciuda faptului că telefonul meu „obosise” deja, filmând pe parcursul întregii zile discursuri şi lansări de carte, tulburătorul Imn Chişinăului (al maestrului Eugen Doga),  interpretat de eroina acestei veri,  câtigătoarea premiului BBC Cardiff Singer of the World 2011 ,  soprana Valentina Naforniţă, şi soţul ei, tenorul Mihai Dogotari, urmat de felicitările Primarului…

*  *  *

Un minunat sfârşit de vară, cu un omagiu adus Limbii Române, mi-am zis: un imn al Capitalei, cântat de doi tineri talentaţi, născuţi în această frumoasă limbă, ale căror succese ne luminează sufletele!

5 Răspunsuri to “Un minunat sfârşit de vară”

  1. orasanu tiberiu Septembrie 27, 2011 la 11:35 pm #

    Offf, Agentina dragă, îl omorîră netrebnicii dar, cînticele sale sunt nemuritoare…

    Şi nici noi nu murim chiar toţi, cănd vor duşmanii… Ne amintim şi mărturirim.
    Sîntem!

    • Argentina Gribincea Septembrie 28, 2011 la 10:01 pm #

      Exact!🙂 Tocmai de asta am ţinut să pun aici filmuleţul cu băiatul celor doi artişti ai Podurilor de Flori – Doina şi Ion Alea-Teodorovici – Cristi… Este ca şi cum ne-am imagina că, din ceruri, ei ne cântă, dar nu mai e vorba de un duet, e un trio…

  2. marianacodrut Septembrie 28, 2011 la 8:35 pm #

    @M-a tulburat vocea marii soprane Valentina Nafornita! Si m-au emotionat imnul tinarului artist Aldea-Teodorovici si atmosfera de entuziasm de la manifestare, care se simtea cu asupra de masura, in ciuda telefonului „obosit” cu care ati facut inregistrarea!

    • Argentina Gribincea Septembrie 28, 2011 la 10:16 pm #

      Şi eu mă bucur, dacă v-au plăcut aceste filmuleţe (mă întrebam dacă postarea mea, întârziată, aşa cum e, mai are vreun haz. Dar comentariul dvs. este suficient, pentru a mă linişti, în această privinţă!)

      Telefonul meu poate filma şi noaptea, dar nu şi atunci când i se termină bateria, din păcate…

      Da, atmosfera a fost şi în acest an una deosebită. Nu încetez să mă mir, de fiecare dată: Chişinăul se transformă în ultimele zile ale lui august, devine cu adevărat o Capitală spirituală, nu reuşeşti să ajungi pe la toate expoziţiile, conferinţele, spectacolele organizate cu acest prilej – trebuie să alergi, la propriu – şi ai impresia că toată lumea îţi e prietenă, pentru că mârlănia, specifică, dispare ca prin minune… Şi nu e vorba numai de faptul că e o sărbătoare oficială, cu zile libere. Sărbători avem, slavă Domnului, foarte multe (poate chiar prea multe). E vorba de sentimentul care ne adună. Altfel, să zicem că e doar dragostea pentru carte, dar nu e, cu siguranţă – din păcate avem mari restanţe la acest capitol – cărţi putem găsi şi celelalte zile… Şi totuşi, în aceste zile ne întâlnim toţi vecinii, colegii, cunoscuţii, rudele etc. pe la stadurile de cărţi! Şi mai e vorba de memoria celor care au luptat pentru limba română în Basarabia, dar care nu mai sunt printre noi.

      Vă mulţumesc pentru vizită şi pentru comentariu!

  3. Văduva Laurentiu Octombrie 1, 2011 la 5:17 pm #

    O veste buna pentru locuitorii Chisinaului ( cum le-o zice , chisinoieni?!) vorbitori de limba româna , e aceea ca se va infiinta curând un post de radio românesc , RADIO CHISINAU care ( evident) va emite in eter limba româna ; aceeaşi veste este una proasta pentru vorbitorii de rusa din acelaşi oraş ; de care din aspectele vestii sa ne bucurăm mai mult stimata Ag ?! In sinea mea rad , cu o nuanta mefistofelica , pentru ca intuiesc răspunsul adevărat …

Lasă un răspuns

vanilla

lovely damned teenage years

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Robson Cezar

"My work exists as an expression of "dar um jeitihno" - the Brazilian notion of "finding a way". For me, art is a means of survival."

CR3W

It's just G.

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

J.J. Anderson's Blog

Thoughts from the author of Trailer Park Juggernauts

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Trubadur prin Avalon

Mi-aș dori ca într-o zi sufletele noastre să se privească de atât de aproape încât atunci când vom clipi să le atingem cu genele.

Гастрономия - просто вкусно

Человек есть то, что он ест.

Drumurile lui Spetcu

Blog de om umblat

II SI CAMASI STILIZATE

Pasiune pentru frumos si traditie

papillon de nuit

On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

a dweller's confessions

confessions by a 19-year-old wallflower

CritDicks.com

A precariously critical, humorous take on life’s interactions with food and drink!

Descopera misterele naturii

Discover the mysteries of nature

Tassles Of Intertwined Emotions

Poetry, Quotes & Random Thoughts

dan moldovan

blog de poze

find the details

Interiors news and finishing touches for homes

Blog de multe parale

„Nu voi fi un om obişnuit, pentru că am dreptul să fiu extraordinar.” Peter O Toole

Doru Braia

Talk Soc

A Dose A Day

Inspirations for Nurses (and non-nurses)

A.D. Martin

writing - novels - film - television - video games - other stuff

Imperfect Beauty

"Do what you like and like what you do ! Imperfection is a part of beauty !" - Rocsee

Saltarosgarden

A garden of my dreams coming to live!

Comunităţi de Prieteni: "Toţi pentru unul, unul pentru toţi"

Communities Of Friends - All For One & One For All

Condamnat la prietenie!

Caci mor traind...

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Doina Soltan

"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit." Irina Binder

Compendiu de istorie și diplomație

“Vrei să admiri un om? Privește-l din îndepărtare…” - Adrian Sereș -

infinitdegânduri

Loneliness ends with love.

Gheorghe Cuciureanu

În fond despre ştiinţă

prietendevremerea

O vorba buna

…touch my sound…

Where sound can be touched, felt and seen.

Ivano Mingotti

Pagina ufficiale autore

Gheorghe BREGA

Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

Andrei Botnari. Photography and travel blog

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

PoliteiaWorld

Quis custodiet ipsos custodes?

Cafeaua de dimineata

Cuvinte dintr-o ceașca de cafea

Anghel

A great WordPress.com site

SECRETELE SĂNĂTĂȚII ȘI FRUMUSEȚII CU MARIA BOTNARU

Nu poți cumpăra timpul, dragostea și sănătatea cu toți banii lumii

Folclor muzical românesc

„Cântă, măi frate române, pe graiul și limba ta și lasă cele străine ei de a și le cânta!” - Anton Pann

