Chef, chefuri… de scris

7 Sep

Azi am chef de scris. Maaare e pofta! Ieri am discutat până seara târziu (și înainte de culcare visam un articol, deja!), zilele astea sunt ca un fel de revoluție sentimentală pentru mine (și, pe timp de revoluție, faci pace numai scriind – verificat, sută la sută!)… Cheful meu de a scrie este un fel de prevestire a „chefurilor de scris”… Cum adică, ce înseamnă asta? Scrisul fără pauze, scrisul care te copleșește: noapte, zi, în tramvai, în căruță, în avion, pe avion, în aeroport, pe/în parașută… pe plută… peste tot.  Din păcate, acum nu am timp de „chefuri de scris” (știți și voi: prioritățile cele mai prioritare sunt… prioritare! )…

Un început de… gest de sinceritate, însă, pot să fac:

Ştiu că aveam ceva de terminat
poate un gând 
sau drumul către tine
nu ştiu de ce
dar m-am impiedicat
şi m-am împotmolit într-o mocirlă.
De nicăieri mi-au apărut în cale
la colţ de timp
cuvinte adunate
reproşuri aruncate în trecut
in ciuda spuse 
sau din răutate. 
Încerc să merg dar şiroiesc pâraie
lacrimi
ce nu le-am cunoscut până acum
pătându-mi rochia
păşesc printre gunoaie
şi mă întreb de ce te-ai arătat imun?
Credeam că nu îţi pasă
când, vulcanic
te zgârâiam cu replici dureroase
de mi-ai fi arătat, măcar printr-o grimasă
că mă iubeşti 
am aşteptat zadarnic..
Şi, eu, care speram să te surprind
cu un sărut
să-ţi cuceresc iertarea
cum să mai vin la tine, să te-alint?
murdară de trecut
îmbrăţişez uitarea. (…)
Este un fragment dintr-un poem, dintre multe alte poeme, pe care le-am găsit aici…  Și mai există acolo niște versuri care mi-au plăcut enorm. Enorm de mult!🙂  Vă las să ghiciți care ar fi acele versuri…
 
* * *
 
Și… da…
 
 
!
 
* * *
 
Morala: dacă nu am timp de scris, mă bucur să citesc ce scriu alții. Da!  (iarăși „Da!”, eu sunt, mereu, cu „Da!”). :)   Sper să se bucure și cititorii acestor rânduri, împreună cu mine.
 
P.S. Am făcut mici schimbări în Blogroll. Demult se cerea o revizie în domeniul legăturilor blogului meu (unele nu mai mergeau, altele… nu meritau, altele meritau mai mult…). La unele o să mai revin… dar n-am avut timp să le revizuiesc pe toate…  E greu fără timp!.. Să vedem ce timp ne mai aduce toamna, când se numără (nu numai) bobocii)…
 
P.P.S.
 
P.P.P.S. Mi-e frică de toamnele care aduc singurătate, mi-e dor de toamnele care adună sufletele însingurate …
 
 

7 Răspunsuri to “Chef, chefuri… de scris”

  1. mirela apintilioaiei Septembrie 7, 2011 la 3:40 pm #

    Argentina, eu iti multumesc pentru vizita si …gest!

  2. Argentina Gribincea Septembrie 7, 2011 la 5:29 pm #

    Plăcerea e a mea! Impresionată de versuri, m-am tot gândit, unde ar fi mai bine să las un comentariu: pe blogul lui Mireille sau pe facebook… Și am ales: blogul meu.🙂

    P.S. Mie îmi face plăcere să aduc, uneori, pe blogul meu „părticele” din blogurile prietenilor. Vorba administratorilor WordPress: We all like to reblog.

  3. Văduva Septembrie 7, 2011 la 6:32 pm #

    Da, exista , îmi vine sa spun si eu ; Mireille are versuri impresionante , unele ” simtitoare” precum poezia reprodusa mai sus , altele profund ” tari ” in tonalitate ” forte”, precum ” fiti oameni”. Eu nu as fi putut scrie asa ; de aceea spun, chiar dacă suna un pic retro , stima noastră si mandria pentru versuri …. jos palaria .

  4. Văduva Septembrie 7, 2011 la 6:53 pm #

    Sa intelegem ca timpul nu mai are răbdare (?) cum zicea Marin Preda in Morometii sau ca nu mai aveţi domnia-voastra răbdare cu timpul , din cauza ca , el , ingratul , nu va mai ajunge ?! De asta nu va permiteti luxul de a avea ” chefuri” de scris ? ( era sa zic , in buna ” tradiţie” actuala ” chef de chef”, cu conotatia aferentă , dovada -aducând ca mass-media actuala reuseste pana la urma sa ne tampeasca si pe cei mai refractari dintre noi ). Vedeţi ca uneori muza ( sau muzul , in cazul femeilor de lettre ) se cam plictiseste repede si … va paraseste cât ai zice … muza. Asa ca lăsaţi trebile prioritare si concentrati-va asupra celor … importante . Între prioritar si important e un raport ca de la gen la specie , sau , ca sa fiu putin ” paronimic”, ca de la iminent la eminent … Asa cum El a fost întrebat odată ” ce este Adevarul?”, vin si va intreb ceva mai putin greu , dar in acelaşi spirit : ce sunt prioritatile ? in raport cu ce ? cine spune ca aia e mai ” prioritara” ca ailalta ? Vedeţi ca timpul chiar s-ar putea sa nu mai aibă răbdare , e un calator de soi , cum spune-cânta Alifantis in ” Postalionul „…

    • Argentina Gribincea Septembrie 8, 2011 la 9:25 am #

      E o perioadă extrem de tensionată, atât de tensionată, încât nu pot (și nici nu trebuie) să dau detalii… Nu acum, cel puțin.

      Mulțumesc pentru comentarii, dle Văduva, chiar și pentru cele… mai puțin pertinente.🙂

      Gânduri bune
      A.

  5. Văduva Septembrie 7, 2011 la 8:28 pm #

    O replica ” ludica” la ” fiti oameni ” a Mireillei : Omul de cauciuc/ Ca un ciuruc /s-a asezat pe un uluc/si a gândit …/Dar a tacut chitic ; / S-a ras-gândit /si a fugit / spre locul potrivit/ unde era in veci slavit / ca in Bizantul mitic , / condus de’ un maglavit .

  6. Văduva Septembrie 8, 2011 la 8:42 pm #

    Îmi pare rău de „tensiunile” care va încearcă ; sunt un bun ascultator in general ( deşi un rău-sfatuitor); TOATA Lumea e tensionata ; de la o vreme , bag de seama , ca pana si pisicile mele sunt cam tensionate si se cam ” detensioneaza ” pe pielea mea ( la propriu ); dacă vreţi un ascultator fidel , acesta exista in persoana subsemnatului . Vedeţi de nu publicati totuşi mesajul asta ca e cam ” personal ” pentru blogul domniei-voastre . Cu respect si cu calm pesimistic , de „Glossa”… V. L.

Lasă un răspuns

vanilla

lovely damned teenage years

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Robson Cezar

"My work exists as an expression of "dar um jeitihno" - the Brazilian notion of "finding a way". For me, art is a means of survival."

CR3W

It's just G.

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

J.J. Anderson's Blog

Thoughts from the author of Trailer Park Juggernauts

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Trubadur prin Avalon

Mi-aș dori ca într-o zi sufletele noastre să se privească de atât de aproape încât atunci când vom clipi să le atingem cu genele.

Гастрономия - просто вкусно

Человек есть то, что он ест.

Drumurile lui Spetcu

Blog de om umblat

II SI CAMASI STILIZATE

Pasiune pentru frumos si traditie

papillon de nuit

On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

a dweller's confessions

confessions by a 19-year-old wallflower

CritDicks.com

A precariously critical, humorous take on life’s interactions with food and drink!

Descopera misterele naturii

Discover the mysteries of nature

Tassles Of Intertwined Emotions

Poetry, Quotes & Random Thoughts

dan moldovan

blog de poze

find the details

Interiors news and finishing touches for homes

Blog de multe parale

„Nu voi fi un om obişnuit, pentru că am dreptul să fiu extraordinar.” Peter O Toole

Doru Braia

Talk Soc

A Dose A Day

Inspirations for Nurses (and non-nurses)

A.D. Martin

writing - novels - film - television - video games - other stuff

Imperfect Beauty

"Do what you like and like what you do ! Imperfection is a part of beauty !" - Rocsee

Saltarosgarden

A garden of my dreams coming to live!

Comunităţi de Prieteni: "Toţi pentru unul, unul pentru toţi"

Communities Of Friends - All For One & One For All

Condamnat la prietenie!

Caci mor traind...

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Doina Soltan

"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit." Irina Binder

Compendiu de istorie și diplomație

“Vrei să admiri un om? Privește-l din îndepărtare…” - Adrian Sereș -

infinitdegânduri

Loneliness ends with love.

Gheorghe Cuciureanu

În fond despre ştiinţă

prietendevremerea

O vorba buna

…touch my sound…

Where sound can be touched, felt and seen.

Ivano Mingotti

Pagina ufficiale autore

Gheorghe BREGA

Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

Andrei Botnari. Photography and travel blog

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

PoliteiaWorld

Quis custodiet ipsos custodes?

Cafeaua de dimineata

Cuvinte dintr-o ceașca de cafea

Anghel

A great WordPress.com site

SECRETELE SĂNĂTĂȚII ȘI FRUMUSEȚII CU MARIA BOTNARU

Nu poți cumpăra timpul, dragostea și sănătatea cu toți banii lumii

Folclor muzical românesc

„Cântă, măi frate române, pe graiul și limba ta și lasă cele străine ei de a și le cânta!” - Anton Pann

