Ape supărate

3 Iul

Au mai fost veri furtunoase şi inundaţii. Pe un mal şi pe altul al Prutului, oameni sărmani, pedepsiţi de ape supărate. Pe cine, pe ce, de ce? Pe ne noi? Pe om? Pe viaţă? Anul acesta mi se pare şi mai nedrept, şi mai absurd prin cruzimea apelor, decât anii trecuţi. Sau e un examen pentru românismul din noi? O încercare de a ne autodefini, din nou,  prin sentimentul de compasiune de astă dată?

 ***

 Argentina Gribincea

Vară furtunoasă

(Material propus pentru publicare la data de: 12-08-2008)

 Eu cred că provin dintr-o ploaie
Sau din ceea ce o poartă, un nor…
Poţi rămâne trist în odaie,
Eu mă retrag, precum melcul,
În dor…

O ploaie a despuiat de floare salcâmii…
Ce soartă de artist, ploaie din nor:
În căderea lor, ca un dor ce revine,
Ploile se înalţă şi mor.

Mai ţii minte, în această odaie,
La geamul prin care trecuse un car,
Mă bucuram, inexplicabil, de-o ploaie.
Şi ploaie inseamnă amar

***
Hai să ne gândim şi la alţii:
Ne poate prinde bine
Odată!
Găndeşte-te, străine, şi tu la mine:
Îţi pot face mult rău:
Uitând că exişti.

***
În copilărie,
Eram scăldaţi în lacrimile
Pe care le vărsa uneori bunica.
Lacrimi de bucurie, banuiesc…
Dar, cine ştie…

Bunicii devin mici, cu timpul.
Doar lacrmile lor se măresc,
Până se revarsă peste ochii noştri

Acum,
Se scaldă o Ţară
În lacrimile bunicilor mei.
Lacrimi de tristeţe, banuiesc…
Dar, cine ştie…

***

Ploaia, soarele, vântul…
Ne-am înălţat destinul
pe aceste speranţe,
care flutură,
albe şi transparente,
legate de nişte stâlpi furibunzi…

Cum nimic nu mai e
durabil,
speranţele se năruie,
şi nici trecutul nostru
nu mai vrea să ne ştie,
şi rămânem, orfani,
cu ochii la icoane…

14 Răspunsuri to “Ape supărate”

  1. Mircea Cucu Iulie 3, 2010 la 2:20 pm #

    pentru fiecare dintre noi, lumea este o rarefiere a fiinţei sale. există locuri atât de rarefiate, încât existăm aproape deloc, fără să fi murit. dar există şi un loc în care, parcă, suntem în toată desimea noastră. ăla nu poate fi inundat.

  2. Argentina Gribincea Iulie 3, 2010 la 2:45 pm #

    Salut, Mircea!

    Risc să fac presupuneri (chiar dacă ştiu că nu e nimic de preuspus aici)… şi mă bucur de vizită!

    Credeam că te-am supărat cu încercările mele literare…🙂

  3. szaszsebespaul Iulie 3, 2010 la 6:18 pm #

    Eu cred ca este o incercare

    • Argentina Gribincea Iulie 5, 2010 la 7:53 pm #

      Poate…

      Emilian Galaicu-Păun găseşte infinite semnificaţii în aceste fragmente de viaţă reală (prea reală (adică, dură) uneori), şi scrie (din obişnuinţă, inspirat) pe Blogul său…: „Catastrofal sfârşit de iunie – ploi diluviene, inundaţii, dar şi trista aniversare a lui 28
      Iunie 1940, acum redată istoriei naţionale în adevărata sa dimensiune tragică prin „decretul
      Ghimpu”, după şapte decenii de „sărbătoare” continuă. Reacţia pe care l-a stârnit decretul
      prezidenţial – în interior (y compris, al AIE), ca şi în exterior – demonstrează o dată în
      plus cât de departe este politicul de adevărul istoric. Brusc, vinul moldovenesc „s-a oţetit”
      şi nu mai este bun pentru piaţa rusă. (Mă întreb, între paranteze, dacă ori de câte ori Rusia
      reîncepe „războiul gazului”, Europa i-ar rebuta câte-o partidă de votcă, pe acelaşi motiv…)
      Vorbeam însă de ploi, începute în după-amiaza zilei de 22 iunie şi care-au continuat
      toată săptămâna, cu intermitenţe. Nu se poate sta în casă vara, chiar dacă toarnă cu găleata.
      Şi atunci, între două averse, mai ieşeam în parcul de la Râşcani, cu cele câteva lacuri înşirate
      ca pe aţă, să-mi „plimb vreo idee”. Deosebit de reconfortantă, natura după ploaie. (Cum
      ai da peste cap, într-o zi caniculară, o băutură răcoritoare, fie şi… whisky cu gheaţă.)
      Nu doar reconfortantă, dar şi vie – natura (atât cât a mai rămas, livrată oraşului, tot mai
      ofensiv), manifestându-se la fiecare pas, literalmente. Fiindcă, asta e, nu te poţi plimba pe aleile
      parcului fără să nu dai de sute şi sute de melci ce le traversează încolo şi încoace, nepăsători la
      graba trecătorilor, ca şi la roţile automobilelor (prezente şi acestea în parc, de parcă nu le-ar fi
      ajuns carosabilul urbei). Toate bune şi frumoase, dacă lumea s-ar mai şi uita sub picioare. Căci
      aleile parcului sunt „pavate” cu căsuţe mobile de melci – unele, helas! strivite, sub tălpi sau sub
      anvelope. (…)” (Acasă la melc)

      P.S. E vorba de melcii copilăriei mele. Am locuit în aproperea pădurii de la Râşcani şi deseori ieşeam la plimbare după o ploaie bună şi găseam melci rătăciţi pe trotuar. Doar că pe atunci toate aceste semnificaţii erau ascunse vederilor noastre, iar apele supărate păreau mai puţin ameninţătoare. Marea ameninţare, însă, era aceeaşi, doar că era păzită bine de tancurile ruseşti, iar Prutul nu avea niciun pod disponibil pentru speranţele noastre…

  4. szaszsebespaul Iulie 6, 2010 la 2:14 pm #

    Mie imi plac melcii, dar aia cu casa

  5. szaszsebespaul Iulie 8, 2010 la 9:58 am #

    Ati primit revista?

    • Argentina Gribincea Iulie 9, 2010 la 10:47 am #

      Da, şi mulţumesc frumos. Din păcate încă nu am reuşit să deschid fişierul. Probleme mai vechi…

  6. szaszsebespaul Iulie 9, 2010 la 1:42 pm #

    Poate nu aveti AdobeReader instalat

    • Argentina Gribincea Iulie 10, 2010 la 3:21 pm #

      Ai dreptate, Paul… Şi deocamdată, memoria liberă din calculatorul meu este „ocupată” de un antivirus foarte deştept :)… Şi nu pot renunţa la el, pentru ca abia am izbutit să curăţ computerul meu de niste „boli” perfide, care se cuibăriseră în el şi mi-l „scuturau” periodic, de parcă avea friguri!🙂. Fusese supus mai multor atacuri anii trecuţi, credeam că nu-l mai recuperez în vecii vecilor.🙂

      Dar promit să fac aşa, încât să citesc revista săptămâna viitoare (chiar dacă se anunţă una şi mai încărcată decât săptămâna care a trecut…). Sper că nu te-am dezamăgit detot…

  7. szaszsebespaul Iulie 10, 2010 la 7:41 pm #

    Nu-i nicio problema. Incercati o solutie de tipul Internet security( cele mai bune sunt Kaspersky sau BitDefender)

  8. szaszsebespaul Iulie 11, 2010 la 10:02 am #

    Incercati sa puneti Adobe pe o salta partitie

  9. szaszsebespaul Iulie 11, 2010 la 10:02 am #

    vroiam sa spun alta

Lasă un răspuns

vanilla

lovely damned teenage years

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Robson Cezar

"My work exists as an expression of "dar um jeitihno" - the Brazilian notion of "finding a way". For me, art is a means of survival."

CR3W

It's just G.

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

J.J. Anderson's Blog

Thoughts from the author of Trailer Park Juggernauts

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Trubadur prin Avalon

Mi-aș dori ca într-o zi sufletele noastre să se privească de atât de aproape încât atunci când vom clipi să le atingem cu genele.

Гастрономия - просто вкусно

Человек есть то, что он ест.

Drumurile lui Spetcu

Blog de om umblat

II SI CAMASI STILIZATE

Pasiune pentru frumos si traditie

papillon de nuit

On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

a dweller's confessions

confessions by a 19-year-old wallflower

CritDicks.com

A precariously critical, humorous take on life’s interactions with food and drink!

Descopera misterele naturii

Discover the mysteries of nature

Tassles Of Intertwined Emotions

Poetry, Quotes & Random Thoughts

dan moldovan

blog de poze

find the details

Interiors news and finishing touches for homes

Blog de multe parale

„Nu voi fi un om obişnuit, pentru că am dreptul să fiu extraordinar.” Peter O Toole

Doru Braia

Talk Soc

A Dose A Day

Inspirations for Nurses (and non-nurses)

A.D. Martin

writing - novels - film - television - video games - other stuff

Imperfect Beauty

"Do what you like and like what you do ! Imperfection is a part of beauty !" - Rocsee

Saltarosgarden

A garden of my dreams coming to live!

Comunităţi de Prieteni: "Toţi pentru unul, unul pentru toţi"

Communities Of Friends - All For One & One For All

Condamnat la prietenie!

Caci mor traind...

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Doina Soltan

"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit." Irina Binder

Compendiu de istorie și diplomație

“Vrei să admiri un om? Privește-l din îndepărtare…” - Adrian Sereș -

infinitdegânduri

Loneliness ends with love.

Gheorghe Cuciureanu

În fond despre ştiinţă

prietendevremerea

O vorba buna

…touch my sound…

Where sound can be touched, felt and seen.

Ivano Mingotti

Pagina ufficiale autore

Gheorghe BREGA

Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

Andrei Botnari. Photography and travel blog

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

PoliteiaWorld

Quis custodiet ipsos custodes?

Cafeaua de dimineata

Cuvinte dintr-o ceașca de cafea

Anghel

A great WordPress.com site

SECRETELE SĂNĂTĂȚII ȘI FRUMUSEȚII CU MARIA BOTNARU

Nu poți cumpăra timpul, dragostea și sănătatea cu toți banii lumii

Folclor muzical românesc

„Cântă, măi frate române, pe graiul și limba ta și lasă cele străine ei de a și le cânta!” - Anton Pann

