Citind Sex&Perestroika*

22 Iun

(Fragment dintr-un alt pseudoroman)

***

Uf! Am juns în sfârşit acasă! Uraaa! Da…  “uraaaa”, abia dacă mă pot mişca, moartă de oboseală… Un duş, un ceai, o carte bună (sau de care o fi)… Sunt prea obosită, ca să mai pot adormi… Uite-l şi pe Cătălin. Obosit şi el.

–         Un duş? Un ceai?

–          Da!

 Şi trecu imediat în camera de alături. Peste alte două clipe mă anunţă că adoarme, adăugând, aşa, din simplă politeţe, un  “Poate vii şi tu?”

 –  Nu, nu… Eu mai am de citit…

Vorba vine, de citit… “Sex şi Perestroika” (de fapt, e un tertip editorial: sexul vinde perestroika), unde C.Cheianu se laudă că a făcut mult sex la birou, în tinereţe (ca fundal sonor pentru lecturarea cărţii, aş recomanda piesa „Puşca şi cureaua lată”). De parcă numai el a făcut sex! Un șef comunist se lăuda și el unei colege: „Câte birouri am avut, pe toate le-am „sfințit”!” Noah, proabil că asta era moda la ruși: să „sfințească” tot ce puterea sovietică pângărise. E de modă veche, acest C.Cheianu, foloseşte doar termeni “decenţi”, compatibili cu DEXu… Ai zice că nu citeşte decât clasici… Bine, adevărul e că… la cât de mult scrie despre performaţele sale erotice, e de admirat! De admirat că mai are timp şi de scris, nu doar de fuckut… Cică, a fost aspru criticat de critici (ce pleonasm drăguţ, altfel, ce să-i mai facă un critic? Să-l laude?) şi nu i-au dat un premiu de nu ştiu care. Păi după ce a încasat atâtea orgasme, tipul mai vrea şi premii? Nesimţitul! Dar e de admirat. De admirat şi pentru scopul nobil cu care făcea sex: aşa protesta omul contra comunismului! Eu mai am o bănuială: probabil, şi alţii care se iubeau (sau făceau doar sex)  în acele vremuri, o făceau cu acelaşi scop nobil! Mai mult, eu cred că fiecare român din Basarabia, când avea ciudă pe ocupanţi şi pe satrapii de comunişti, se apuca, în semn de protest, să facă sex… contra sistemului. Asta înseamnă că şi eu, şi frate-meu, suntem de fapt, urmarea logică a protestului părinţilor noştri contra ocupaţiei bolşevice din Basarabia! Asta  da genealogie!.. Cu aceste luminoase şi progresiste gânduri, mândră de simbolistica anticomunistă a extracţiei mele, am adormit, spre dimineaţă, cu cartea Sex&Perestroika alături, ca Romeo şi Julieta lui… Aşa ne găsi Cătălin, care se apropie fără zgomot… Fresh, parcă dansând, parcă ascultând o melodie imaginară, parcă şi mai blond, şi cu ochi mai albaştri decât de obicei, se apropie şi zâmbi semnificativ, zărind titlul cărţii…

 …Un duş, o cafea şi… la revedere!

 Pe la amiază ne-am întâlnit în oraş, întâmplător.

 –   Hai să luăm o cafea, am noutăţi bune azi! Hai… că mă grăbesc!

 Ştiiiiu!.. „Cătălin –  negrăbit” ar fi o contradicţie în termeni. Dar accept. Interesantă logica lui: să mai stăm la o cafea, dacă tot suntem mereu grăbiţi…

 N-am stat mult, de ajuns însă ca blondul de Cătălin să-mi strecoare, cu un aer de maritr: “Observ că nu-ţi plac defel… Mmm, ca barbat, am în vedere!”.. Şi… la revedere (logic, păi… se grăbea, şi avea şi alte noutăţi. Bune.)!

 Am rămas să-mi termin cafeaua, singură, clipind zâmbitoare din gene… Obraznicul! Data viitoare îl violez! Nesimţitul!

 ________________

* – „Sex&Perestroika”, roman de C.Cheianu, editura Cartier, Chişinău, 2009

3 Răspunsuri to “Citind Sex&Perestroika*”

  1. coltulcultural Iulie 30, 2014 la 3:47 pm #

    M-am lămurit acum referitor la întrebarea mea dintr-un alt post de-al tău, Argentina. Frumoasă recenzie, delicioasă. Mă intrigă volumul. Să-l citesc?

    • CiGriArg Iulie 30, 2014 la 6:36 pm #

      Eu cred că merită să fie citit, mai ales că nu-ți fură mult din timp. Sigur, am și rezerve (serioase). „Recenzia” este un procedeu prin care se descrie personajul meu, nu mi-am propus să fac o recenzie pentru romanul dlui Cheianu.🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. * * * | GriArg - Iulie 29, 2014

    […] * * * Fragment. Puteți citi și: Citind sex&Perestroika […]

Lasă un răspuns

vanilla

lovely damned teenage years

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Robson Cezar

"My work exists as an expression of "dar um jeitihno" - the Brazilian notion of "finding a way". For me, art is a means of survival."

CR3W

It's just G.

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

J.J. Anderson's Blog

Thoughts from the author of Trailer Park Juggernauts

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Trubadur prin Avalon

Mi-aș dori ca într-o zi sufletele noastre să se privească de atât de aproape încât atunci când vom clipi să le atingem cu genele.

Гастрономия - просто вкусно

Человек есть то, что он ест.

Drumurile lui Spetcu

Blog de om umblat

II SI CAMASI STILIZATE

Pasiune pentru frumos si traditie

papillon de nuit

On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

a dweller's confessions

confessions by a 19-year-old wallflower

CritDicks.com

A precariously critical, humorous take on life’s interactions with food and drink!

Descopera misterele naturii

Discover the mysteries of nature

Tassles Of Intertwined Emotions

Poetry, Quotes & Random Thoughts

dan moldovan

blog de poze

find the details

Interiors news and finishing touches for homes

Doru Braia

Talk Soc

A Dose A Day

Inspirations for Nurses (and non-nurses)

A.D. Martin

writing - novels - film - television - video games - other stuff

Imperfect Beauty

"Do what you like and like what you do ! Imperfection is a part of beauty !" - Rocsee

Saltarosgarden

A garden of my dreams coming to live!

Comunităţi de Prieteni: "Toţi pentru unul, unul pentru toţi"

Communities Of Friends - All For One & One For All

Condamnat la prietenie!

Caci mor traind...

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Doina Soltan

"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit." Irina Binder

Compendiu de istorie și diplomație

“Vrei să admiri un om? Privește-l din îndepărtare…” - Adrian Sereș -

infinitdegânduri

Loneliness ends with love.

Gheorghe Cuciureanu

În fond despre ştiinţă

prietendevremerea

O vorba buna

…touch my sound…

Where sound can be touched, felt and seen.

Ivano Mingotti

Pagina ufficiale autore

Gheorghe BREGA

Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

andreibotnari.wordpress.com/

Andrei Botnari. Photography and travel blog

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

PoliteiaWorld

Quis custodiet ipsos custodes?

Cafeaua de dimineata

Cuvinte dintr-o ceașca de cafea

Anghel

A great WordPress.com site

SECRETELE SĂNĂTĂȚII ȘI FRUMUSEȚII CU MARIA BOTNARU

Nu poți cumpăra timpul, dragostea și sănătatea cu toți banii lumii

Folclor muzical românesc

„Cântă, măi frate române, pe graiul și limba ta și lasă cele străine ei de a și le cânta!” - Anton Pann

