Șocuri matinale

10 Apr

M-am trezit devreme (în ultimii ani mă trezesc tot mai devreme; semn că mă maturizez și eu: cu fiecare minut, devin tot mai matinală – eu, care până nu demult aveam un regim de somn foarte original, personalizat, funcție de urgența sau lipsa proiectelor în care eram implicată – acum însă nu se putea altfel: aveam de definitivat programul zilelor următoare, numite pe la noi și Paștile Blajinilor)… Era pe la 4… Am citit: mai întâi niște pagini de istorie, un studiu care m-a șocat prin informația care – o nouă surpriză!  – mă privea personal, apoi știrile, din nou, șocante, după ce toată săptămâna am avut parte de atâtea imagini cu violențe, terorism, revolte, conflicte diplomatice etc., printre care cu greu își făceau loc subiecte mai luminoase, precum sărbătoarea Învierii sau normalizarea relațiilor dintre Chișinău și București, spre exemplu; la acest subiect, ce conține și o valoare simbolică, probabil voi reveni mai târziu; până atunci, însă, iată niște note de călătorie (ale unui foarte fin observator, în opinia mea), inspirate de vizita la Chișinău a Premierului României Emil Boc, la începutul acestei luni, cu ocazia emiterii primelor permise de trecere a frontierei cu UE:  ”Șmecherii” de la București, la Chișinău.

 * * *

Și azi… o nouă știre tristă, de-a dreptul paralizantă: accidentul aviatic de la Smolensk… Poate că voi reveni și asupra acestui subiect, la fel, mai târziu… Lumea discută și prin alte părți despre aceste evenimente… șocante: pe blogul  TOG, spre exemplu, sau printre cele mai incitante subiecte din Politeia…  Sau în Grădina de hărtie a Norei Damian…

Alții găsesc potrivită doar muzica, singura în stare să exprime tristețea în toată profunzimea ei: Antiteze (Mihail Neamțu)…

14 răspunsuri to “Șocuri matinale”

  1. rahoveanu Aprilie 10, 2010 la 6:20 pm #

    Argentina

    bine ai venit!

    Mulţumesc pentru apreciere. Meritul este al tău pentru că ai putut să desluşeşti ceea ce am vrut să arăt.

    Mult succes!

  2. Argentina Gribincea Aprilie 10, 2010 la 6:31 pm #

    Eu mulțumesc (și mai mult!), domnule Rahoveanu.

  3. turnofftheglory Aprilie 10, 2010 la 6:42 pm #

    Alex este si va ramane un domn.

  4. noradamian Aprilie 10, 2010 la 6:51 pm #

    argri, salut! Accidentul de la Smolensk e, pe de o parte, tragic in sine, apoi si fiindca produce un sentiment de incertitudine in relatia Poloniei cu Rusia si nu numai.

    • Argentina Gribincea Aprilie 10, 2010 la 6:55 pm #

      Servus, Nora!

      Da, și mai e și o groază de simboluri și coincidențe, care fac să ne gândim la el mai mult decât la un simplu accident…

  5. Argentina Gribincea Aprilie 10, 2010 la 6:51 pm #

    Apropo, Daniel, și ție îți mulțumesc. 🙂

  6. Argentina Gribincea Aprilie 10, 2010 la 10:05 pm #

    O ipoteză… cine poate ști: http://riddickro.blogspot.com/2010/04/accident-sau-inscenare.html

  7. rahoveanu Aprilie 10, 2010 la 10:42 pm #

    turn

    daca eu sunt un domn, tu esti un mare boier!

    PS: Am innebunit! Ne gratulam noi aici, la Argentina pe bolg, in loc sa o laudam pe ea si sa ii spunem ca e desteapta, scrie foarte bine, are spirit si simtire, basca mai este si frumoasa.

    Idem Norei, ca am vazut-o si pe ea pe aici, in vizita. Nora, o alta faptura minunata.

    • Argentina Gribincea Aprilie 10, 2010 la 11:10 pm #

      Mulțumesc pentru vorbele bune, dle Rahoveanu!

      (Acum îmi dau seama de ce am ținut atât de mult să-mi fac acest blog și să scriu bine (sau cel puțin corect, măcar uneori! 😉 ) – ca să colecționez complimente. Și… chiar a meritat efortul!)

  8. rahoveanu Aprilie 11, 2010 la 9:21 pm #

    Argentina

    te rog sa nu imi mai zici „domnule” ptr ca ma face sa ma simt batran si urat.

    Iar Rahoveanu, e nume de scena ;). Zi-mi simplu: Bă!

    • Argentina Gribincea Aprilie 11, 2010 la 9:34 pm #

      Bine, domnule Bă! 🙂

      Prin părțile astea, ne domnim, până… la proba contrarie. 🙂

      Mii de scuze, n-am vrut să sugerez că ar fi vreo distanță substanțială de ani biologici între noi (și dacă ar fi, tot nu văd care ar fi problema, eu comunic foarte bine cu prieteni de toate vârstele 🙂 ), ci doar că nu ne prea cunoaștem. Ceea ce e reparabil, de fapt.

  9. rahoveanu Aprilie 11, 2010 la 10:11 pm #

    Argentina

    e ok! Am dorit sa sune a gluma, sa nu ti se para prea abrupta doleanta mea. Poti sa imi zici cum vrei. Suna prea oficios si de aceea.
    Scrie-mi pe adresa kotzkar@yahoo.com si reparam tot!

    • Argentina Gribincea Aprilie 11, 2010 la 10:17 pm #

      OK, Alex. 🙂

      P.S. Exact a sunat pentru urechile mele: ca o glumă. Și eu am răspuns la fel, în glumă. 🙂

  10. Argentina Gribincea Aprilie 12, 2010 la 10:18 pm #

    „…După şaptezeci de ani, în 10 aprilie 2010, în drum spre întâlnirea celor două părţi menită restabilirii adevărului istoric, Polonia îşi pierde elitele naţionale, în locul aceleiaşi tragedii, într-un absurd accident aviatic. Destinul acestei greu încercate ţări care-şi apără valorile nu poate fi altfel, însă, decât sub semnul renaşterii.” Nora Damian (http://noradamian.wordpress.com/2010/04/11/destin-polonez/ )

Lasă un răspuns

vanilla

lovely damned teenage years

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

CR3W

It's just G.

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

J.J. Anderson's Blog

Someday, what follows will be referred to as “his early works.”

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Cosmisian's Blog - Ganduri Neinfinite

“I've lived through some terrible things in my life, some of which actually happened.”― Mark Twain

Trubadur prin Avalon

Mi-aș dori ca într-o zi sufletele noastre să se privească de atât de aproape încât atunci când vom clipi să le atingem cu genele.

Гастрономия - просто вкусно

Человек есть то, что он ест.

Drumurile lui Spetcu

Blog de om umblat

II SI CAMASI STILIZATE

Pasiune pentru frumos si traditie

papillon de nuit

On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

a dweller's confessions

confessions by a 20-year-old wallflower

CritDicks.com

A precariously critical, humorous take on life’s interactions with food and drink!

Tassles Of Intertwined Emotions

Poetry, Quotes & Random Thoughts

dan moldovan

blog de poze

find the details

Interiors news and finishing touches for homes

Doru Braia

Talk Soc

A Dose A Day

Inspirations for Nurses (and non-nurses)

A.D. Martin

writing - novels - film - television - video games - other stuff

Saltarosgarden

A garden of my dreams coming to live!

Comunităţi de Prieteni: "Toţi pentru unul, unul pentru toţi"

Communities Of Friends - All For One & One For All

Condamnat la prietenie!

Caci mor traind...

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Doina Soltan

"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit." Irina Binder

Compendiu de istorie și diplomație

“Vrei să admiri un om? Privește-l din îndepărtare…” - Adrian Sereș -

infinitdegânduri

Loneliness ends with love.

Gheorghe Cuciureanu

În fond despre ştiinţă

prietendevremerea

O vorba buna

…touch my sound…

Where sound can be touched, felt and seen.

Ivano Mingotti

Pagina ufficiale autore

Gheorghe BREGA

Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

andreibotnari.wordpress.com/

Andrei Botnari. Photography and travel blog

PoliteiaWorld

Quis custodiet ipsos custodes?

Cafeaua de dimineata

Cuvinte dintr-o ceașca de cafea

Anghel

A great WordPress.com site

SECRETELE SĂNĂTĂȚII ȘI FRUMUSEȚII CU MARIA BOTNARU

Nu poți cumpăra timpul, dragostea și sănătatea cu toți banii lumii

Folclor muzical românesc

„Cântă, măi frate române, pe graiul și limba ta și lasă cele străine ei de a și le cânta!” - Anton Pann

Elena Tănăsescu

Put a little magic in your life

Viva la vida

despre muzica

