Din fuga mausului

26 Mar

Mă întreabă niște prietenii ce mai e nou prin Univers! Păi, din ce scrie presa, observăm că în ultimele două secole prea puține s-au schimbat în mod radical… Argumente?

 – Corectitudine  à la russe: Două bombardiere nucreale rusești au pătruns în spațiul aerian al Marii Britanii .

 – Pe de altă parte, Rusia și SUA sunt gata să semneze un nou acord de dezarmare.

Noul acord ruso-american de dezarmare, semnat în aprilie
26.03.2010, 10:19 UTC

Noul acord ruso-american de dezarmare va fi semnat cel mai probabil pe 8 aprilie, potrivit unor informaţii din cele două tabere. Preşedinţii Barack Obama şi Dmitri Medvedev îşi vor pune semnăturile pe noul tratat într-o ceremonie care va avea loc în capitala Cehiei, Praga. Purtătorul de cuvânt al Casei Albe, Robert Gibbs, a declarat că, după îndelungi negocieri, Moscova şi Washingtonul au convenit să reducă numărul focoaselor nucleare, de la 2200 în prezent la 1550 pentru fiecare ţară, şi să înjumătăţească numărul lansatoarelor, fiecare urmând să păstreze câte 800 de astfel de sisteme. Problemele care persistă vor fi rezolvate de cei doi şefi de stat până pe 8 aprilie în convorbiri telefonice. Noul acord va înlocui tratatul START, care a expirat la 5 decembrie 2009.

Nu că n-aș fi de acord cu atitudinile pacifiste, dar… de când se tot ”dezarmează” Rusia, am văzut numai șicane și amenințări la adresa vecinilor, venind dinspre Kremlin.

[Notă: unele știri dintre cele selectate de mine sunt de o gravitate care exclude ironia. Faptul că la începutul postării mele am adoptat un stil ironic nu înseamnă că nu pun preț pe informația serioasă, ci dimpotrivă: prin contrast cu știrile glumețe, gravitatea subiectelor de felul acestuia ar trebui să devină și mai pregnantă.]

 – Un nou proiect de lege, care va sancționa cenzura, stipulează:

Împiedicarea intenţionată a activităţii mass-media sau intimidarea persoanei pentru critică, va fi sancţionată cu o amendă în mărime de la 150 la 500 de unităţi convenţionale şi suspendarea din funcţie pe un termen de până la două luni. MONITOR MEDIA, 26 martie 2010, 10:01

 – În sfârșit, există o speranță că TVR1 va reveni pe ecranele din Basarabia.

 – Eforturi  substanțiale pentru sprijinirea reformelor în RM:

O asemenea susţinere de amploare (din partea forurilor internaționale: CE și Banca Mondială – n.n.)  ar trebui să încurajeze şi să motiveze. Susţinerea eforturilor de reformare va permite Republicii Moldova să depăşească diferenţa dintre nivelul de viaţă al cetăţenilor săi şi al celor din statele europene vecine. Autorităţile de la Chişinău au nevoie de sprijinul internaţional pentru a avansa în realizarea planurilor de reformare ambiţioase.

 Autori: Comisarul UE pentru Extindere şi Politica Europeană de Vecinătate şi Vicepreşedintele Băncii Mondiale pentru Europa şi Asia Centrală.

 – UE scoate la concurs trei sute de posturi de funcționari europeni în diverse domenii.

 – O noutate bună ar fi că avem și noi unele produse care fac față exigențelor pieței europene, printre acestea apa minerală RESAN.

 – Mâine, când se împlinesc 92 de ani de la decizia Sfatului Țării de Unire cu Țara, un nou marș de comemorare a acestui eveniment… La București, Timișoara și Chișinău vor avea loc mai multe acțiuni cu genericul Zilele Basarabiei. Printre acestea, un concert cu Tudor Gheorghe la Chișinău, pe 27 martie, la 19.00, la Filarmonică.

 – Vreme frumoasă și caldă

 și…   AC DE COJOC   pentru politicienii misogini,  à la ucrainienne.🙂

8 Răspunsuri to “Din fuga mausului”

  1. Argentina Gribincea Martie 26, 2010 la 5:25 pm #

    Azi am avut probleme cu wordpress (oare numai eu?) Sau a fost o problemă de altă natură… În orice caz, mi-e și frică să mai redactez.

    Încă o știre de interes: Premierul Boc va veni la Chișinău:

    http://www.politik.md/?view=articlefull&viewarticle=3147

  2. erasmen Martie 27, 2010 la 1:30 pm #

    sper sa nu fie nimic grav cu wordpressul. probabil mai este bruiat. nu stiu ce sa zic…

    • Argentina Gribincea Martie 27, 2010 la 1:47 pm #

      Bruiat de cine, Erasmen? Și, mai ales, de ce? În plus, blogul tău era, din câte înțelegeam eu, OK…

      Ieri am avut o zi absurdă (din vina caliculatorului)!🙂 Am zis că o să descriu toate acele ”chinuri”, deseară, când revin din oraș (azi fiind preconizate mai multe evenimente pe care n-aș vrea să le ratez)…

      • Argentina Gribincea Martie 27, 2010 la 1:51 pm #

        Am zis-o: ”chinurile”… a fost aproape ca în scenele alea, cu ”revolta roboților”, mai era puțin și sărea direct la beregată…🙂

  3. erasmen Martie 27, 2010 la 8:31 pm #

    cred ca in acel comentariu lapidar am vrut sa spun ca intr-un stat totalitar nu e de mirare sa mai apara bruiaje de acest gen. adica ar fi trebuit sa te obisnuiesti (in limitele in care nu prea ai de ales). e odios, dar asta e!

    • Argentina Gribincea Martie 27, 2010 la 8:57 pm #

      Sper că nu e cazul, dar… cine știe.

      • erasmen Martie 27, 2010 la 10:41 pm #

        recitind comentariul meu de mai sus, nu mi-a sunat prea bine (are o tenta pe care nu am dorit-o). trebuie sa specific ca eu chiar nu stiam exact la ce ma refeream atunci cand am pomenit de bruiaj. si de aceea am scris acel ”cred”. bine, un lucru era si este sigur. se poate intampla orice, mai ales ca am discutat despre siturile si blogurile supravegheate. si iti inteleg intrucatva temerile. promit, e ultimul meu comentariu la acest post, pentru ca eu chiar ti-am acaparat blogul si nu intotdeauna am fost prea clar in cele scrise. o sa incerc pe viitor sa fiu mai concis si, evident, mai clar.

  4. Argentina Gribincea Martie 27, 2010 la 10:59 pm #

    Ba n-ai acaparat nimic, Erasmen!
    Disputa asta (”teritorială”) e ceva tare de nu s-a mai văzut! Și a fost ideea mea, de care ar trebui să fiu mândră, probabil (vezi că pot fi și autoironică, la nevoie?)…🙂

    Te rog, nu te simți, nici obligat să comentezi, dar nici să nu ai rețineri, când ai ceva de spus. OK?

    P.S. Apropo, din explicațiile tale am înțeles la ce făceai aluzie. Doar că nu știu nici eu ce să zic… Sigur, până nu demult, a existat un fel de cenzură (ascunsă, dar sesizabilă). Cât de mult s-a păstrat, din metoda de urmărire practicată anterior – asta n-aș putea să spun…

Lasă un răspuns

vanilla

lovely damned teenage years

ZurliuBlog

"Trăiesc vremi de nebunie, dar, ca să le-nfrunt, îmi spun: Voi trăi cum mi se cere!... D-aia-s uneori... nebun.."--Goethe

Robson Cezar

"My work exists as an expression of "dar um jeitihno" - the Brazilian notion of "finding a way". For me, art is a means of survival."

CR3W

It's just G.

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

J.J. Anderson's Blog

Thoughts from the author of Trailer Park Juggernauts

Cafeaua de dimineață

Cuvinte dintr-o ceașcă de cafea

Trubadur prin Avalon

Mi-aș dori ca într-o zi sufletele noastre să se privească de atât de aproape încât atunci când vom clipi să le atingem cu genele.

Гастрономия - просто вкусно

Человек есть то, что он ест.

Drumurile lui Spetcu

Blog de om umblat

II SI CAMASI STILIZATE

Pasiune pentru frumos si traditie

papillon de nuit

On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

a dweller's confessions

confessions by a 19-year-old wallflower

CritDicks.com

A precariously critical, humorous take on life’s interactions with food and drink!

Descopera misterele naturii

Discover the mysteries of nature

Tassles Of Intertwined Emotions

Poetry, Quotes & Random Thoughts

dan moldovan

blog de poze

find the details

Interiors news and finishing touches for homes

Doru Braia

Talk Soc

A Dose A Day

Inspirations for Nurses (and non-nurses)

A.D. Martin

writing - novels - film - television - video games - other stuff

Imperfect Beauty

"Do what you like and like what you do ! Imperfection is a part of beauty !" - Rocsee

Saltarosgarden

A garden of my dreams coming to live!

Comunităţi de Prieteni: "Toţi pentru unul, unul pentru toţi"

Communities Of Friends - All For One & One For All

Condamnat la prietenie!

Caci mor traind...

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Doina Soltan

"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit." Irina Binder

Compendiu de istorie și diplomație

“Vrei să admiri un om? Privește-l din îndepărtare…” - Adrian Sereș -

infinitdegânduri

Loneliness ends with love.

Gheorghe Cuciureanu

În fond despre ştiinţă

prietendevremerea

O vorba buna

…touch my sound…

Where sound can be touched, felt and seen.

Ivano Mingotti

Pagina ufficiale autore

Gheorghe BREGA

Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

andreibotnari.wordpress.com/

Andrei Botnari. Photography and travel blog

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

PoliteiaWorld

Quis custodiet ipsos custodes?

Cafeaua de dimineata

Cuvinte dintr-o ceașca de cafea

Anghel

A great WordPress.com site

SECRETELE SĂNĂTĂȚII ȘI FRUMUSEȚII CU MARIA BOTNARU

Nu poți cumpăra timpul, dragostea și sănătatea cu toți banii lumii

Folclor muzical românesc

„Cântă, măi frate române, pe graiul și limba ta și lasă cele străine ei de a și le cânta!” - Anton Pann

